Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
QoS v systému UMTS
Kavan, Radovan ; Hanus, Stanislav (oponent) ; Kejík, Petr (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o kvalitě služeb QoS (Quality of Service) v systému UMTS. Termín kvalita služeb je v poslední době velice používaným, a to nejen v počítačových sítích ale stále více také v sítích mobilních. Nynější systém 2. generace (2G) GSM umožňuje pouze omezeně využívat funkce QoS. Systém UMTS je již systémem 3. generace (3G) a kvalita služeb je v něm zastoupena ve větší míře a je zajišťována několika algoritmy a funkcemi. Jednotlivé funkce QoS umožňují efektivní využití rádiového rozhranní, zajišťují udržení plánovaného pokrytí oblasti a nabízejí vysokou spektrální účinnost. Funkce zajišťující kvalitu služeb jsou nazývány funkcemi RRM (Radio Resource Management). V systému UMTS existuje pět základních funkcí, kterými jsou Admission control (AC), Power control (PC), Load control (LC), Handover control (HC) a Packet scheduler (PS). Jedná se o funkce řízení přístupu do sítě, řízení výkonu, regulace zatížení sítě, řízení handoveru a plánování toku paketů (bitové rychlosti). Poslední tři funkce se obvykle označují souhrnným názvem Congestion control, tedy kontrola přetížení sítě. Diskutován je vrstvový model UMTS, rozdělení jednotlivých služeb systému, jednotlivé provozní třídy a také koncept 3GPP. V práci je pozornost zaměřena na algoritmus Admission control, tedy řízení přístupu do sítě, a to ve směru uplinku a na odlišné způsoby přístupu k modelování zátěže v buňce. Jednotlivé přístupy jsou simulovány v programu MATLAB. Na závěr je diskutováno možné využití mechanismu v reálném systému.
Přistávací zařízení ultralehkých letounů a jejich zatížení
Talanda, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technickým řešením a zatížením přistávacích zařízení ultralehkých letounů. Jsou v ní vyloženy požadavky kladené na přistávací zařízení, základní uspořádání a konstrukční řešení přistávacích zařízení. Dále je uveden postup výpočtu zatížení přistávacího zařízení a jeho následná aplikace pro letoun P92 ECHO. Obsahem poslední částí této práce je experimentální ověření vypočteného zatížení.
Modifikace přistávacího zařízení letounu Irbis
Forman, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přestavbou podvozku s ostruhovým kolem na podvozek s kolem příďovým na letounu M-4 Irbis. První kapitola představuje letoun v současné podobě, včetně několika základních technických údajů. Ve druhé kapitole jsou shrnuty teoretické poznatky o typech podvozků, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody a jsou zde uvedeni také konkrétní zástupci letounů pro každý podvozek. Třetí kapitola se věnuje výpočtu předepsaného zatížení při přistání dle aktuálního znění předpisu UL 2 a určuje kritické síly, působící na podvozek. Následující kapitola ukazuje samotnou konstrukci nového podvozku, a to včetně původně navrhovaných, ale neuskutečněných variant. V páté kapitole je pozornost věnována pevnostním výpočtům vybraných částí podvozku. Výpočty jsou provedeny analyticky i pomocí MKP. Závěrečná kapitola pak ukazuje vliv nového podvozku na polohu těžiště v jeho krajních polohách a srovnává hmotnosti původního a nového podvozku.
Modifikace přistávacího zařízení letounu Irbis
Forman, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přestavbou podvozku s ostruhovým kolem na podvozek s kolem příďovým na letounu M-4 Irbis. První kapitola představuje letoun v současné podobě, včetně několika základních technických údajů. Ve druhé kapitole jsou shrnuty teoretické poznatky o typech podvozků, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody a jsou zde uvedeni také konkrétní zástupci letounů pro každý podvozek. Třetí kapitola se věnuje výpočtu předepsaného zatížení při přistání dle aktuálního znění předpisu UL 2 a určuje kritické síly, působící na podvozek. Následující kapitola ukazuje samotnou konstrukci nového podvozku, a to včetně původně navrhovaných, ale neuskutečněných variant. V páté kapitole je pozornost věnována pevnostním výpočtům vybraných částí podvozku. Výpočty jsou provedeny analyticky i pomocí MKP. Závěrečná kapitola pak ukazuje vliv nového podvozku na polohu těžiště v jeho krajních polohách a srovnává hmotnosti původního a nového podvozku.
QoS v systému UMTS
Kavan, Radovan ; Hanus, Stanislav (oponent) ; Kejík, Petr (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o kvalitě služeb QoS (Quality of Service) v systému UMTS. Termín kvalita služeb je v poslední době velice používaným, a to nejen v počítačových sítích ale stále více také v sítích mobilních. Nynější systém 2. generace (2G) GSM umožňuje pouze omezeně využívat funkce QoS. Systém UMTS je již systémem 3. generace (3G) a kvalita služeb je v něm zastoupena ve větší míře a je zajišťována několika algoritmy a funkcemi. Jednotlivé funkce QoS umožňují efektivní využití rádiového rozhranní, zajišťují udržení plánovaného pokrytí oblasti a nabízejí vysokou spektrální účinnost. Funkce zajišťující kvalitu služeb jsou nazývány funkcemi RRM (Radio Resource Management). V systému UMTS existuje pět základních funkcí, kterými jsou Admission control (AC), Power control (PC), Load control (LC), Handover control (HC) a Packet scheduler (PS). Jedná se o funkce řízení přístupu do sítě, řízení výkonu, regulace zatížení sítě, řízení handoveru a plánování toku paketů (bitové rychlosti). Poslední tři funkce se obvykle označují souhrnným názvem Congestion control, tedy kontrola přetížení sítě. Diskutován je vrstvový model UMTS, rozdělení jednotlivých služeb systému, jednotlivé provozní třídy a také koncept 3GPP. V práci je pozornost zaměřena na algoritmus Admission control, tedy řízení přístupu do sítě, a to ve směru uplinku a na odlišné způsoby přístupu k modelování zátěže v buňce. Jednotlivé přístupy jsou simulovány v programu MATLAB. Na závěr je diskutováno možné využití mechanismu v reálném systému.
Přistávací zařízení ultralehkých letounů a jejich zatížení
Talanda, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technickým řešením a zatížením přistávacích zařízení ultralehkých letounů. Jsou v ní vyloženy požadavky kladené na přistávací zařízení, základní uspořádání a konstrukční řešení přistávacích zařízení. Dále je uveden postup výpočtu zatížení přistávacího zařízení a jeho následná aplikace pro letoun P92 ECHO. Obsahem poslední částí této práce je experimentální ověření vypočteného zatížení.
Analýza zavedení letecké linky
Rákosník, Jonáš ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Sodomka, Jaroslav (oponent)
Cílem práce bylo poukázat na veškeré nezbytné předpoklady nutné nejprve k založení letecké společnosti a poté k zavedení pravidelné letecké linky. Jako příklad z praxe byla v práci provedena analýza letecké společnosti Delta Air Lines a jejích dvou již provozovaných přímých pravidelných leteckých linek Praha - New York a Praha - Atlanta. Práce se tak prostřednictvím této společnosti zaměřila na popis provozu letecké přepravy cestujících z pohledu síťového leteckého dopravce. Součástí cíle bylo též poukázat na současný stav v oboru letecké přepravy s nastíněním jeho možného vývoje s ohledem na vybranou leteckou společnost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.